Piccolo piccolo consiglio

  • Topic Author
07 Nov 2006 11:06 #20249 by
Piccolo piccolo consiglio was created by
Mi rendo conto che è un piccolo consiglio ma lo considero comunque utile.

Nella maschera di acquisizione dei brani e nell'anagrafica in generale sarebbe utile poter passare da un campo all'altro tramite il tasto "TAB" invece, di posizionarsi ogni volta con il cursore.

A mio parere è molto più istintivo e veloce usare il TAB.

Saluti.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
07 Nov 2006 13:20 #20250 by Radio Incontro
Replied by Radio Incontro on topic Re: Piccolo piccolo consiglio
si si hai ragione, sono d'accordo...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Topic Author
10 Nov 2006 10:46 #20266 by
Replied by on topic Re: Piccolo piccolo consiglio
QUOTO..... HO NOTATO ANCHE IO CHE BISOGNA SEMPRE POSIZIONARE IL MOUSE....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 Nov 2006 23:28 #20272 by Radio Incontro
Replied by Radio Incontro on topic Re: Piccolo piccolo consiglio
anzi, si potrebbe fare di meglio....

si potrebbero implementare i comandi da tastiera "alla windows" (non so se è stato già fatto con la nuova versione di mbstudio, io ho la 7.219)

es:
- ALT x attivare/disattivare i menù delle finestre (finestra principale, archivio canzoni, ecc..)
- le lettere sottolineate x andare ad una voce specifica del menu
- CTRL-X CTRL-V CTRL-C x tagliare, incollare e copiare oggetti
- CTRL-5 x evidenziare tutti gli oggetti
- il comando MENU CONTESTUALE x attivare il relativo menu su un oggetto
- l'INVIO x inserire, dall'archivio, una canzone in playlist (ora uso lo SPAZIO, con invio parte il preascolto...)

ripeto: non so se ciò è stato già fatto perchè ho mbstudio 7.219 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.076 seconds

MB STUDIO HOME / LITE / PRO

MB STUDIO PRO / LITE MB STUDIO is a radio automation software that will allow you to create and manage your own radio station playing all your media files: jingles, commercials, news, songs, Files from internet, live streams, live inputs from your sound card, satellite feeds. Automatically download news and shows from Internet. Multiple overlapping files and/or live sources (mic, line, aux). Voice tracking. Integrated CD Ripper. Integrated jukebox to play songs requested via sms / email messages. Display current playlist on your web site.

MB RECASTER PRO

video reel32MB RECASTER features an audio recorder with scheduler, a webcast module to send streams to any Shoutcast, Icecast or Windows Media server, AutoDJ function to play randomly your own audio files from up to 4 folders, a stream receiver allowing to record or recast to your server (transcoder), an audio converter from/to any format.

MB LIVE

MB LIVEMB LIVE is a software that stream a live audio\video feed from any place to an MB STUDIO PRO automation in the main radio studio. MB LIVE make use of a TCPIP connection. This program is free for MB STUDIO PRO users