VELLEMAN USB per comandare ponte radio

  • Topic Author
23 Jul 2010 19:02 #49227 by
Ho due sedi della radio che hanno entrambi un ponte radio ad alta frequenza verso il ripetitore.
In alcune occasioni vorrei far sì da spegnare il trasmettitore della sede 1 ed accendere quello della sede 2.
Ho pensato di utilizzare la scheda VELLEMAN USB connettendo l'alimentazione del trasmettitore ad uno dei relè disponibili.

Siccome il trasmettitore del ponte radio assorbe circa 1kwatt, volevo sapere se era fattibile utilizzare la scheda o l'avrei danneggiata...

Ci sarebbero altre soluzioni? (Per far sì che scattino insieme le due radio, mando 2 sms contemporaneamente alle 2 regie con i comandi appropriati).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Topic Author
26 Jul 2010 10:25 #49256 by

Ho due sedi della radio che hanno entrambi un ponte radio ad alta frequenza verso il ripetitore.
In alcune occasioni vorrei far sì da spegnare il trasmettitore della sede 1 ed accendere quello della sede 2.
Ho pensato di utilizzare la scheda VELLEMAN USB connettendo l'alimentazione del trasmettitore ad uno dei relè disponibili.

Siccome il trasmettitore del ponte radio assorbe circa 1kwatt, volevo sapere se era fattibile utilizzare la scheda o l'avrei danneggiata...

Ci sarebbero altre soluzioni? (Per far sì che scattino insieme le due radio, mando 2 sms contemporaneamente alle 2 regie con i comandi appropriati).


Fai uno schema a blocchi del tuo sistema, così si capisce meglio come risolvere il tuo problema.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • RADIO DIFFUSIONE P
26 Jul 2010 23:28 #49270 by RADIO DIFFUSIONE P
Replied by RADIO DIFFUSIONE P on topic Re: VELLEMAN USB per comandare ponte radio
Con il piccolo relè della scheda piloti un teleruttore adeguato

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.054 seconds

MB STUDIO HOME / LITE / PRO

MB STUDIO PRO / LITE MB STUDIO is a radio automation software that will allow you to create and manage your own radio station playing all your media files: jingles, commercials, news, songs, Files from internet, live streams, live inputs from your sound card, satellite feeds. Automatically download news and shows from Internet. Multiple overlapping files and/or live sources (mic, line, aux). Voice tracking. Integrated CD Ripper. Integrated jukebox to play songs requested via sms / email messages. Display current playlist on your web site.

MB RECASTER PRO

video reel32MB RECASTER features an audio recorder with scheduler, a webcast module to send streams to any Shoutcast, Icecast or Windows Media server, AutoDJ function to play randomly your own audio files from up to 4 folders, a stream receiver allowing to record or recast to your server (transcoder), an audio converter from/to any format.

MB LIVE

MB LIVEMB LIVE is a software that stream a live audio\video feed from any place to an MB STUDIO PRO automation in the main radio studio. MB LIVE make use of a TCPIP connection. This program is free for MB STUDIO PRO users