"De-elaborate" a playliste.

  • ORiON
  • Topic Author
12 Jul 2015 15:30 - 12 Jul 2015 15:41 #78031 by ORiON
"De-elaborate" a playliste. was created by ORiON
Hi,
I allow myself to come provide a function that would be really really really welcome in MB Studio, especially when we do the voicetrack. For the moment in Mb Studio, to make a elaborate playliste, you need to : The first playlist elaborate with songs, and the second which is the "basic playlist" without elaboration. So you need every time, delete the first playlist and then double the second playlist for his show.

It would be so, but so much simple to have a function to "de-elaborate" a playlist and return to the basic playlist and then elaborate a new one whit new song in the same playlist. This will avoid double any playlists.

It would be a function that really facilitate the job for programateurs.

I hope that my message was understood (thank you google trans)
Thomas




Ciao,
Mi permetto di venire fornire una funzione che sarebbe veramente veramente veramente benvenuti in MB Studio, soprattutto quando facciamo la voicetrack. Per il momento in Mb Studio, fare Elaborare una playlist, è necessario: elaborare la prima playlist con le canzoni, e la seconda qui è la "playlist di base" senza elaborazione. Così ogni volta che è necessario, eliminare la prima playlist e la seconda playlist Poi doppio per il suo show.

Sarebbe così, ma così molto più semplice-have funzione era quella di "de-Elaborate" una playlist e tornare alla playlist base e poi elaborare una nuova una nuova canzone di Pentecoste nella stessa playlist. Ciò eviterà duplice Eventuali playlist.

Sarebbe una funzione che realmente Facilitare il lavoro per programateurs.

Spero che il mio messaggio è stato capito (grazie google trans)
Thomas
Last edit: 12 Jul 2015 15:41 by ORiON.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Jul 2015 16:24 - 12 Jul 2015 16:26 #78032 by MB RADIO
Replied by MB RADIO on topic "De-elaborate" a playliste.
Yes, you can already do that.

Prepare your list and save it as Minilist.


Then whenever you want, you load the minilist, you click "Generate Random songs" and you save it as Playlist


Vous pouvez deja le faire. Preparez et sauvegardez votre liste comme MINILIST. Chaque fois que vous voulez generer une nouvelle playlist, chargez la MINILIST, cliquez sur Elaborer Chansons Aleatoires et sauvegardez comme PLAYLIST. Ca fait 5 click de souris.

Il forum non sostituisce il servizio di assistenza tecnica. Per ricevere assistenza tecnica andare a questa pagina: www.newradio.it/client/submitticket.php?step=2&deptid=4
Pour signaler un problème, lisez ici: www.mbradio.it/fr/soutien/guide/713-sout...signaler-un-probleme
Attachments:
Last edit: 12 Jul 2015 16:26 by MB RADIO.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • ORiON
  • Topic Author
12 Jul 2015 16:54 #78034 by ORiON
Replied by ORiON on topic "De-elaborate" a playliste.
Indeed, I had not thought of that. But that always make me a lot of playlists and mini-lists. If I have a daily program of 2 hours, I need 7x2 playlists and 7x2 mini-lists (if the contents are not the same every day and every hour - sequences .... etc -). This will make a total of 28 playlists, inftead to work only with 14. Re-elaborate a playlist already developed would be really great !
-
Effectivement, je n'avais pas pensé à cela. Mais cela me fais toujours beaucoup de playlistes et de minis-listes. Si j'ai une émission quotidienne de 2h, il me faut 7x2 playlistes et 7x2 mini-listes (si les contenus ne sont pas les mêmes chaque jours et chaque heure - séquences .... etc - ). Cela fais un total de 28 playlistes, aulieu de travailler seulement avec 14. Pouvoir ré-élaborer une playliste déjà élaborée serait vraiment top !

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • ORiON
  • Topic Author
12 Sep 2015 16:50 #78387 by ORiON
Replied by ORiON on topic "De-elaborate" a playliste.
I come to you on the same subject. After testing your method, I must admit that it in no way makes the simplest task. And here's why: I do not know how to organize radio stations in Italy, but local radio stations in Belgium undertake volunteer facilitators, animators who do not have the time to follow in-depth training in the use of 'a software. The fact is that - even if we have total confidence - let them play in the playlists (delete, copy, duplicate, appoint, hourly) is a task that inevitably creates problems: the facilitator is wrong day , time, it deletes the wrong playlist. In short, let the many animators touch this vital function is a problem at nest.

And strong is clear that the solution you offer leads inevitably problems (for the reasons mentioned above). So I come back to you to re-invite you to consider the request. Your software is by some fantastic sides of stability and mind functions. But the primary functions that make life easier and could avoid problems could be integrated easily and are not applied your message is to return us to a solution that in the end does not facilitate the thing. We have the version to 750 € your answer puzzles me about the place that you give to the ideas of those who invested in your solution.

Your work, but it is tedious and difficult to manage for a small structure. You should take a look on the side of Radio DJ - I have attended community - the software is 100% free and Marcus (creator) is the perpetual users listen. And when an idea is proposed, although this is not how he had imagined a function, it sets up the solution. This does not affect the function proposed at the base.

When looking at the site, it is not full proposals, they are very few in number - which proves that the software is at the base well thought -. But the lack of consideration that I noticed on other topics puzzles me.

I hope you hear this message, and that changes your common radio program will be made.

Thomas
Je reviens vers vous concernant le même sujet. Après avoir testé votre méthode, je dois bien avouer qu'elle ne rend absolument pas la tâche plus simple. Et en voici la raison : je ne sais pas comment s'organisent les radios en Italie, mais en Belgique les radios locales engagent des animateurs bénévoles, des animateurs qui n'ont donc pas le temps de suivre une formation approfondie de l'utilisation d'un logiciel. Le fait est donc, que - même si nous avons une totale confiance - les laisser jouer dans les playlistes (supprimer, copier, doubler, nommer, mettre un horaire) est une tâche qui inévitablement engendre des problèmes : l'animateur se trompe de jour, d'heure, il supprime une mauvaise playliste. Bref, laisser ses nombreux animateurs toucher à cette fonction vitale est un nid à problème.

Et fort est de constater que la solution que vous proposez amène inévitablement des problèmes (pour les raisons mentionnées ci-dessus). Je reviens donc vers vous pour vous réinviter à considérer la demande. Votre logiciel est de par certains côtés fantastiques de stabilité et d'idée de fonctions. Mais des fonctions primordiales qui facilitent la vie et qui pourraient éviter les problèmes pourraient être intégrées facilement ne sont pas appliqué et votre message consiste à nous renvoyer vers une solution qui au final ne facilite en rien la chose. Nous possédons la version à 750€ votre réponse me laisse perplexe quant à la place que vous accorder aux idées des personnes ayant investis dans votre solution.

Votre fonctionnent, mais elle est fastidieuse et difficile a gérer pour une petite structure. Vous devriez jeter un oeil du côté de Radio DJ - communauté à laquelle je participe -, le logiciel est 100% gratuit et Marcus (le créateur) est à l'écoute perpétuelle de ses utilisateurs. Et quand une idée est proposée, même si ce n'est pas comme ça qu'il avait imaginé une fonction, il met en place la solution. Ce qui n'entache pas la fonction proposée à la base.

Quand on regarde le forum, il n'est pas saturé de propositions, elles sont même peu nombreuses - ce qui prouve que le logiciel est à la base bien pensée -. Mais le manque de considération que j'ai remarquée sur les autres topics me laisse perplexe.

J'espère que vous entendrez ce message, et que des modifications à votre bon programme de radio seront apportées.

Thomas

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Sep 2015 17:10 #78388 by MB RADIO
Replied by MB RADIO on topic "De-elaborate" a playliste.

mrmazure wrote: I come to you on the same subject. After testing your method, I must admit that it in no way makes the simplest task.


I'm already adding the option to use multiple times "Generate random songs" on the same playlist. Just wait for the next update. Usually i don't comment on other sofware so sorry if i don't reply to other arguments of your post.

Je suis deja en train d'ajouter l'option d'employer multiple fois "Elaborer chansons aleatoire". S'il vous plait patientez jusqu'a la prochaine mise a jour. D'habitude je ne parles pas des autres logiciels, je m'excuses si je ne repondes pas aux autres subjets de votre post.

Il forum non sostituisce il servizio di assistenza tecnica. Per ricevere assistenza tecnica andare a questa pagina: www.newradio.it/client/submitticket.php?step=2&deptid=4
Pour signaler un problème, lisez ici: www.mbradio.it/fr/soutien/guide/713-sout...signaler-un-probleme

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • ORiON
  • Topic Author
13 Sep 2015 02:21 #78389 by ORiON
Replied by ORiON on topic "De-elaborate" a playliste.
Thank you for your response. Too bad you do not report when you add requested features. It may give the impression that the remarks are not heard. :lol:

Merci de votre réponse. Dommage que vous ne signale pas quand vous ajoutez des fonctions demandées. Ca peut donner l'impression que les remarques ne sont pas écoutées. :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.063 seconds

MB STUDIO HOME / LITE / PRO

MB STUDIO PRO / LITE MB STUDIO is a radio automation software that will allow you to create and manage your own radio station playing all your media files: jingles, commercials, news, songs, Files from internet, live streams, live inputs from your sound card, satellite feeds. Automatically download news and shows from Internet. Multiple overlapping files and/or live sources (mic, line, aux). Voice tracking. Integrated CD Ripper. Integrated jukebox to play songs requested via sms / email messages. Display current playlist on your web site.

MB RECASTER PRO

video reel32MB RECASTER features an audio recorder with scheduler, a webcast module to send streams to any Shoutcast, Icecast or Windows Media server, AutoDJ function to play randomly your own audio files from up to 4 folders, a stream receiver allowing to record or recast to your server (transcoder), an audio converter from/to any format.

MB LIVE

MB LIVEMB LIVE is a software that stream a live audio\video feed from any place to an MB STUDIO PRO automation in the main radio studio. MB LIVE make use of a TCPIP connection. This program is free for MB STUDIO PRO users